شما اینجا هستید: خانه » کتابخانه » زندگی سالم » ۳۰ کار ۳۰ ثانیه ای برای تغییر دادن دنیای شما … !

۳۰ کار ۳۰ ثانیه ای برای تغییر دادن دنیای شما … !

رفتار و طرز برخورد، شالوده و پايه ي موفقيت است. يک انسان سخاوتمند با رفتار و منشي مثبت مطمئناً کامياب خواهد شد. اگر رفتارتان را تغيير دهيد، ادراکتان، اعمالتان، و زندگيتان را تغيير داده ايد. و با تغيير تک تک زندگي ها، دنيا تغيير خواهد کرد.

در اين مقاله ۳۰ نوع کار را عنوان ميکنيم که هر کدام فقط ۳۰ ثانيه زمان مي برد. تصور کنيد اگر ميليون ها يا بيليون ها انسان روي زمين اگر فقط يکي از اين کارها را انجام بدهند، دنيا چطور تغيير مي کرد؟ به همين خاطر سعي کرديم راه هاي جديدي براي رشد و پيشرفت شخصي برايتان عنوان کنيم که مي توانيد در کمتر از ۳۰ ثانيه آنها را انجام دهيد.

۱٫ تُن صدايتان را تغيير دهيد. براي ۳۰ ثانيه سعي کنيد نرم تر، آرام تر، و کمي خوشايندتر صحبت کنيد. با نتايج شگفت انگيزي روبه رو خواهيد شد. آيا مي دانستيد وقتي با صداي نرمتر و آرام تر به بچه ها دستور بدهيد، نسبت به اينکه سرشان داد بزنيد، تاثير بيشتري خواهد داشت؟ اگر در کار خسته شده ايد، حتي فقط براي ۳۰ ثانيه سعي کنيد لحن صدايتان را آرام تر کنيد، شايد زودتر به نتيجه رسيديد!

۲٫ ايده هاي قديميتان را به ياد آورده و دوباره آنها را از سر گيريد. براي ۳۰ ثانيه، ايده قديميتان را دوباره امتحان کنيد. آيا اين ايده ي يک اختراع، يک پروژه کاري، يا کاري بوده که به نظرتان خسته کننده مي آمده؟ يکي از آن کارها را انتخاب کرده و يکبار ديگر امتحانش کنيد. تصور کنيد اگر همه ي آدم ها اينقدر جرات داشتند که از نبوغ خدادادي در جهت استعدادهايشان بهره گيرند چه مي شد؟ مي دانيد چه چيزهاي جديدي در دنيا ابداع مي شد؟

۳٫ براي ۳۰ ثانيه به يک نفر يک فرصت دوباره بدهيد. يکبار ديگر به حرفهايش گوش دهيد يا يک بار ديگر به او فرصت دهيد شايد که تغيير کرده باشد.

۴٫ به فرزندانتان بگوييد “دوستتان دارم” و “به شما افتخار مي کنم.” به چشمهايشان نگاه کنيد، و به آنها نشان دهيد که چقدر برايشان ارزش قائليد. تصور کنيد اگر همه ي والدين ۳۰ ثانيه در روز هم که شده به فرزندانشان اطمينان خاطر مي دادند، دنيا چه تغييري مي کرد…

۵٫ دفعه ي بعدي که منتظر خشنودي آني يا چيزي بوديد که نمي توانيد در همان لحظه داشته باشيد، براي آنچه که در حال حاضر داريد، ۳۰ ثانيه از خدا تشکر و قدرداني کنيد. اينکار باعث تغيير رفتارتان خواهد شد.

۶٫ ۳۰ ثانيه محکم تر و صاف تر بايستيد، و سرتان را بالاتر بگيريد. در چشمهاي ديگران نگاه کنيد و با اطمينان بيشتر راه برويد. ببينيد چه احساس خوبي دارد.

۷٫ کاري را که قبلاً از انجام آن دست کشيده ايد و نيمه رها کرده ايد را انتخاب کنيد که امروز انجامش دهيد. ۳۰ ثانيه بيشتر طول نمي کشد که براي انجام کاري تصميم بگيريد. قولتان را پيش خودتان نگه داريد و مطمئن باشيد که حتماً انجامش خواهيد داد.

۸٫ به هم ريختگي هايي که کس ديگري ايجاد کرده را تميز و مرتب کنيد.

۹٫ از کسي تعريف و تمجيد کنيد.

۱۰٫ براي چيزي يا کسي که باورش دهيد، بايستيد. يک جمله ي حمايت کننده، حوزه ي نفوذ شما را گسترده تر خواهد کرد.

۱۱٫ کسي را در کارش تشويق کنيد و به او اطمينان خاطر بدهيد. به او بگوييد که “تو مي تواني!” او را باور داشته باشيد و اين باور را نشان دهيد.

۱۲٫ کسي را که دوست داريد بيشتر با او آشنا شويد را به خانه تان دعوت کنيد. ميتوانيد شام را کنار هم صرف کنيد. از اين دعوت براي يک دوستي تازه استفاده کنيد.

۱۳٫ به مدت ۳۰ ثانيه در جمع همسرتان را ناز و نوازش کنيد. دستتان را پشتش بکشيد، انگشتانتان را در موهايش فرو ببريد، نرم و آرام بغلش کنيد، دستش را به نرمي فشار دهيد، يا حتي يک بوسه تند و چابک. خيلي خوب است اگر بچه هايتان بفهمند که پدر و مادرشان همديگر را دوست دارند و براي ابراز علاقه به هم راحت هستند. مطمئناً اگر همه ي زوج ها فقط ۳۰ ثانيه در روز براي چنين کاري وقت ميگذاشتند، اينقدر زندگي هاي زناشويي درهم و برهم نبود.

۱۴٫ يک کلمه ي جديد (کلمه اي از زباني خارجي که به خوبي به آن تسلط نداريد) يا يک چيز تازه درمورد يک فرهنگ ديگر ياد بگيريد.

۱۵٫ چکي به مبلغ %۱۰ از حقوق ماهانه تان بنويسيد و به مؤسسات خيريه هديه کنيد.

۱۶٫ هر روز ۳۰ ثانيه براي غالب آمدن بر ترس ها و شجاعانه روبه رو شدن با همه ي موقعيت هاي زندگيتان دعا کنيد. رفتاري مثبت و هدفي مثبت در ذهن داشته باشيد. براي کارهاي آن روزتان طبق اولويت ها برنامه ريزي کنيد. بعد از ۳۰ ثانيه براي تغيير اماده خواهيد بود.

۱۷٫ از کسي بپرسيد، “حالت چطور است” و واقعاً به جوابي که به شما مي دهد خوب گوش کنيد.

۱۸٫ ۲۰ هزار تومان در يک پاکت گذاشته و با عنوان “ناشناس” براي کسي بگذاريد که مي دانيد به آن احتياج دارد. نيکوکاري بدون اينکه شناخته شويد احساسي فوق العاده در شما ايجاد خواهد کرد. امتحان کنيد!

۱۹٫ يک اقدام سريع براي محيط زيست بکنيد. به پرنده ها غذا بدهيد، زباله ها و آشغال ها را جمع و جور کنيد و…

۲۰٫ يک صبحانه ي عالي براي خود انتخاب کنيد (انرژي روزانه ي خود را با يک تصميم ۳۰ ثانيه اي شروع کنيد). کمتر مواد قندي بخوريد و بيشتر پروتئين و ميوه بخوريد و صبحانه اي سالم و مقوي براي خود انتخاب کنيد.

۲۱٫ اگر خيلي وقت است که درون خانه يا شرکت هستيد، بيرون برويد و اجازه بدهيد که نور آفتاب روي صورتتان بنشيند. اينکار حالتان را خيلي سريع بهبود خواهد داد.

۲۲٫ وقتي کسي از شما تقاضاي کم خواست (کمک مالي)، پاسخ مثبت بدهيد.

۲۳٫ براي انتخابات ثبت نام کنيد. ۳۰ ثانيه براي ثبت نام وقت بگذاريد و فرم را پر کنيد. با اينکار هر وقت موقع انتخابات شهر يا کشورتا رسيد مي توانيد در اين فعاليت مردمي شرکت کنيد.

۲۴٫ يک دانه بکاريد (يا اگر وارد هستيد، يک نهال بکاريد). تصور کنيد اگر ميليون ها آدم روي زمين اين کار را بکنند دنيا چه تغييري خواهد کرد.

۲۵٫ چراغ اتاقهايي که خالي است را خاموش کنيد (لامپ اضافي خاموش). هر ۳۰ ثانيه هم ارزش دارد.

۲۶٫ در سطل زباله ي خانه چند کيسه ي زباله بگذاريد تا انواع مختلف زباله ها را جداگانه دور بريزيد. شما بازيافت زباله را از همين امروز شروع کرده ايد.

۲۷٫ يک عادت بدتان را در ۳۰ ثانيه ترک کنيد. و ۳۰ ثانيه به ۳۰ ثانيه آن را تکرار کنيد.

۲۸٫ ۳۰ ثانيه بخنديد. استرستان فروکش خواهد کرد.

۲۹٫ آب بنوشيد.

۳۰٫ ۳۰ ثانيه از هر آنچه که داريد احساس رضايت کنيد. و هميشه قدردان نعمت هاي خداوند باشيد.

 

مدفایلز

بانک جامع فایل های پزشکی

کارشناس پرستاری و علاقه مند به دنیای وب و کامپیوتر

http://medfiles.ir/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *