شما اینجا هستید: خانه » مقاله سلامت » تغذیه » ۷ عادت کوچک اما قوی برای کاهش وزن

۷ عادت کوچک اما قوی برای کاهش وزن


در کاهش وزن تغییرات کوچک نتایج بزرگ به بار می آورند. شاید فکر کنید رژیم گرفتن یعنی خود را از غذا خوردن محروم کنید و عذاب بکشید. اما تحقیقات نشان داده کسی که میخواهد وزن کم کند باید تغییرات کوچک و قابل اجرا انجام دهد به جای اینکه به دنبال ایجاد تغییرات بزرگ و تغییر کلی شیوه ی زندگی باشد. کلید کار این است که تغییرات عملی و پایدار باشد و بتوان آنها را در زندگی اتخاذ کرد. در یک تحقیق که روی دو گروه انجام شد مشخص شد افرادی که در روش زندگی خود تغییرات کوچک انجام میدهند بسیار موفق تر از افرادی هستند که تغییرات خیلی بزرگ و مشکل ایجاد میکنند هستند. برای ایجاد عاداتی که تغییرات زیادی هم نخواهد این ۷ نکته را به کار بگیرید.


 

هر روز صبحانه میل کنید

تحقیقات نشان داده رژیم گیرنده هایی که هر روز صبحانه میخورند بهتر رژیم را رعایت میکنند و بیشتر پایبند آن میمانند. اگر تا به حال صبحانه نمیخوردید شروع کنید. اگر هم از افراد صبحانه خور هستید سعی کنید یک صبحانه را چندین بار در طول هفته تکرار کنید. تحقیقات نشان داده این روش باعث کاهش وزن میشود. یکی از صبحانه های مورد علاقه ی من نان تست سبوس دار است که یک قاشق چای خوری روی آن کره بادام زمینی مالیده شده باشد و روی آن چند قطعه موز باشد. این صبحانه دارای فیبر وپروتئین بالا است و تقریبا ۲۷۸ کالری دارد. همچنین آماده کردن این صبحانه فقط ۵ دقیقه طول میکشد. در آخر بهانه ی اینکه فرصت برای خوردن صبحانه ندارم را فراموش کنید.

 

 

ظرف خود را کوچک کنید

تحقیقات نشان داده وقتی از ظروف کوچک استفاده میکنیم کمتر میخوریم. شاید بپرسید چطور این اتفاق میوفتد؟ پاسخ این است که وقتی ظرف کوچک باشد زود پر میشود چشمان شما ظرف را میبیند و پر بودن آن مغز را گول میزند که شما غذای زیادی استفاده میکنید. در نتیجه زودتر احساس سیری میکنید. پس سعی کنید غذای خود را در ظروف سالاد خوری بخورید تا ظروف بزرگ.

 

 

چنگال بزرگ

یک چنگال بزرگ بردارید و آن را به دست غیر تخصصی خود بدهید این کار باعث میشود سرعت خوردن کاهش پیدا کند و به زحمت بیوفتید. در نتیجه مغز فصت پیدا میکند پیغام سیری را برساند. وقتی با سرعت غذا میخورید تا مغز پیغام سیری را برساند کلی کالری دریافت کرده اید.

 

 

آب زیاد بنوشید

شاید این نکته را قبلا زیاد شنیده باشید، اما این کار واقعا کارساز است پس از همین الان شروع کنید. نوشیدن دو لیوان آب قبل از هر وعده به شما کمک میکند وزن کم کنید. آب باعث میشود زودتر احساس پری کنید و در نتیجه کاهش وزن داشته باشید.

میوه و سبزیجات

شاید واژه ی خارج از دید و خارج از فکر را شنیده باشید. میوه و سبزیجات در رژیم غذایی چنین نقشی دارند. محصولاتی بسیار مغذی با کالری کم که فکرش را هم نمیتوانید بکنید چقدر به شما کمک میکنند. مواد غذایی سرشار از فیبر که کمک میکند احساس سیری کنید. پس خیار و هویج را زیر دیگر غذاهای داخل یخچال دفن نکنید که کسی نبیند. به جای این کار میوه و سبزیجات را در یخچال و خارج از یخچال طوری قرار دهید که کاملا دمه دست باشند. با سبزیجات مثل موز یا پرتقال رفتار کنید آنها را در یک ظرف بزرگ بچینید و در جلو چشم قرار دهید. کرفس، فلفل دلمه ای، هویج و خیار را برای خود ریز ریز کنید تا زیباتر به نظر بیایند و از خوردن آنها لذت ببرید. با این کار هم اشتهای خود را کنترل میکنید هم کلی ماده ی مغذی به بدن میرسانید.

میان وعده ماست بخورید

ماست یکی از غذاهای بسیار مفید است گر به گرم آن سرشار از پروتئین است و احساس سیری که میدهد بیشتر از کربوهیدراتها است. اگر میخواهید میان وعده ای سالم استفاده کنید از ماست ساده ی کم چرب یا بدون چربی استفاده کنید. تحقیقات نشان داده افرادی که مرتب ماست استفاده میکنند در رژیم خود موفق تر هستند و همچنین نیاز بدنشان از نظر پروتئین بهتر تامین میشود.

 

 

از خوشمزه های کوچک لذت ببرید

نیاز نیست از همه غذاهایی که دوست دارید بگذرید. رژیمی که در آن از همه چیز محروم شوید کارساز نیست و در نهایت این محرومیت باعث میشود دوباره به زیاد خوردن رو بیاورید. خوردن یکی از غذاهای مورد علاقه در طول روز ضرری برای برنامه ی شما نخواهد داشت. سعی کنید این وعده ها کوچک باشد و حداکثر کالری آنها ۱۵۰ باشد.

 

 


 ترجمه به اندام (دکتر کرمانی)

 eatingwell.com

 گردآوری شده توسط : مدفایلز


کارشناس پرستاری و علاقه مند به دنیای وب و کامپیوتر

http://medfiles.ir/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *